Studia Podyplomowe Finanse Alternatywne dla Start-upów i MŚP

Studia Podyplomowe Finanse Alternatywne dla Start-upów i MŚP są ukierunkowane na przekazanie specjalistycznej wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie pozyskania kapitału i inwestycji z dostosowaniem do najnowszych trendów na rynku finansów.

Atuty kierunku
dwie osoby ikona

Networking – nawiązywanie kontaktów z profesjonalistami, współpraca z ekspertami, wsparcie w rozwoju projektów.

Śrubokręt i klucz ikona

Wiedza i praktyka – w pigułce: specjalistyczna wiedza, praktyczne rozwiązania, dostępność materiałów, przewaga konkurencyjna na rynku.

Ekran komputera ustawienia ikona mała

Interdyscyplinarność – wiedza i umiejętności z różnych dziedzin- finanse, zarządzanie, prawo, technologia

Dlaczego warto?

  • Możliwość spotkania z praktykami i ekspertami, którzy podzielą się wiedzą i umiejętnościami z obszaru planowania i zarządzania finansami.
  • Poznanie i porównanie różnych metod finansowania projektów biznesowych w zalążkowym i wczesnym etapie.
  • Poznanie różnych form alternatywnych inwestycji dla zróżnicowanej grupy inwestorów.
  • Poznanie sposobów współpracy z kapitałodawcami i interesariuszami finansów. alternatywnych jak: aniołowie biznesu, butiki inwestycyjne, dostawcy usług finansowania społecznościowego (platformy crowdfundingowe), fundusze venture capital i private equity.
  • Poznanie najnowszych trendów na rynku finansowym.
  • Wiedza z zakresu regulacji alternatywnych rynków finansowych.
  • Hybrydowy system prowadzenia zajęć.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Finanse Alternatywne dla Start-upów i MŚP skierowane są do:

  • pomysłodawców, właścicieli start-upów i kadry zarządzającej MŚP, którzy planują pozyskanie finansowania zewnętrznego na rozwój przedsięwzięć biznesowych,
  • osób zarządzających finansami w start-upach i młodych przedsiębiorstwach, którzy poszukują alternatywnych rozwiązań finansowych,
  • indywidualnych przedsiębiorców i indywidualnych inwestorów, którzy chcą poznać, zrozumieć i wykorzystać możliwości alternatywnych finansów,
  • inwestorów i zarządzających funduszami inwestycyjnymi, którzy chcą poszerzyć wiedzę o finansowaniu alternatywnym, z którego mogą korzystać start-upy i młode przedsiębiorstwa,
  • pracowników departamentów oraz urzędników biorących udział w kształtowaniu polityk publicznych związanych z rozwojem przedsiębiorczości, tworzeniem projektów i legislacji aktywizującej kapitał prywatny w tworzeniu innowacji.

Program

Podstawy zarządzania finansowego

  • Podstawy finansów i analizy finansowej
  • Plan finansowy i budżetowanie
  • Ryzyko finansowe – rodzaje i źródła
  • Modele biznesowe na rynku alternatywnych finansów
  • Psychologia rynku

Alternatywne sposoby inwestowania

  • Strategie inwestycyjne na rynku alternatywnych finansów
  • Zróżnicowane alternatywne inwestycje
  • Kryptoaktywa jako forma inwestycji
  • Fundusze inwestycyjne i ich rodzaje
  • Ocena własnych inwestycji i projektów inwestycyjnych

Alternatywne formy pozyskania kapitału

  • Formy pozyskiwania kapitału na rynku finansowym
  • Instytucje na alternatywnym rynku pozyskania kapitału
  • Granty i dotacje
  • Aniołowie biznesu
  • Venture Capital /Private Equity
  • Crowdfunding

Otoczenie cyfrowe na rynku alternatywnych finansów

  • Pieniądz cyfrowy
  • Cyfrowe płatności na rynku finansowym
  • Cyberbezpieczeństwo na rynku cyfrowych płatności
  • AI na rynku alternatywnych finansów
  • Komunikacja – media tradycyjne i społecznościowe

Alternatywne finanse – otoczenie regulacyjne

  • Prawo podatkowe
  • Regulacje rynku finansowego
  • Bezpieczeństwo działalności na rynku finansowym
  • ESG na rynku alternatywnych finansów

Razem: 180 godz. zajęć dydaktycznych.

Kierownik studiów

dr Aneta Waszkiewicz
Katedra Finansów Międzynarodowych

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Finansów Międzynarodowych prodziekan Kolegium Gospodarki Światowej, członkini komisji rektorskich SGH. W ramach swojej kariery akademickiej prowadzi zajęcia na wszystkich szczeblach kształcenia, od studiów licencjackich po studia podyplomowe. Jej badania koncentrują się na finansach międzynarodowych, innowacjach finansowych, w tym na alternatywnych źródłach finansowania, takich jak crowdfunding, a także na innowacjach społecznych i międzynarodowych rynkach finansowych. Jest autorką i współautorką licznych artykułów naukowych oraz książek i rozdziałów książek dotyczących sekurytyzacji, równoległego systemu bankowego, ryzyka rynków finansowych, innowacji finansowych oraz crowdfundingu. Brała udział jako kierownik lub badacz w wielu krajowych projektach badawczych, m.in. w projekcie finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki pt. „Alternatywne finansowanie MŚP w Polsce – perspektywy rozwoju”. Dodatkowo, współpracowała jako ekspert z instytucjami naukowo–badawczymi, oraz była zaangażowana w prace konsultingowe z parlamentem krajowym oraz krajowymi instytucjami badawczymi. Jest członkiem Academy of International Business (AIB) oraz Rady Redakcyjnej International Journal of Health Economics and Policy.

Wykładowcy

Michał Adamczyk

Ekspert w Mazowieckiej Jednostce wdrażania programów unijnych

dr Michał Bańka

CEO Accelerator Accelpoint

Kamil Bednarek

Ekspert, spółka Organizer Zobowiązań

Klaudia Borys

ESG Solutions Ekspert

dr Kamil Gemra

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów, adiunkt w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Członek kilku rad nadzorczych. Były partner zarządzający agencji relacji inwestorskich. Były wiceprezes zarządu domu maklerskiego.

Według ankiet studenckich oceniających wykładowców klasyfikowany w top10 prowadzących zajęcia na SGH. Stypendysta Akademii Liderów Rynku Kapitałowego fundacji im. Lesława A. Pagi. Na rynku kapitałowym od 2009 r. zarówno jako inwestor, jak i uczestnik wielu procesów po stronie emitentów. W swojej pracy zawodowej, jak i naukowej zajmuje się finansowaniem przedsiębiorstw, rynkiem obligacji oraz komunikacją z inwestorami. Pracował jako doradca dla największych firm notowanych na GPW. Był współtwórcą serwisu dla inwestorów indywidualnych. Prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu inwestowania. Recenzent naukowy w czterech czasopismach z zakresu finansów i ekonomii. Autor ponad 50 publikacji naukowych, w tym książek – „Obligacje jako źródło finansowania przedsiębiorstw” oraz współautor „Kształtowanie przewag konkurencyjnych. Perspektywa finansowania procesów innowacyjnych i zarządzania ryzykiem we współczesnych przedsiębiorstwach”.
Maria Gołofit

Senior Consultant SAP Team Capgemini. Ekonomistka, absolwentka Psychologii Biznesu. Project manager z 10 letnim doświadczeniem realizacji projektów badawczo-rozwojowych oraz projektów realizowanych dla sektora kosmicznego. Certyfikowany trener biznesu, moderator Design Thinking, Start–up Mentor. Wykładowca na studiach podyplomowych. Wspiera organizacje w projektowaniu nowych produktów, usług, procesów HR w oparciu o Design Thinking, psychologię biznesu, techniki kreatywnego myślenia.

dr Bożena Horbaczewska

Adiunkt w Katedrze Ekonomii II; wcześniej Katedra Bankowości i Katedra Rynków Kapitałowych SGH. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Banku Handlowym (m.in. w Centrum Operacji Kapitałowych). Obecnie współpracuje z Ministerstwem Energii w zakresie analizy metod finansowania projektów inwestycyjnych.  

Przez wiele lat była także wykładowcą w Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Tytuł magistra zdobyła w Szkole Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Statystyki (praca nt. systemów notowań giełdowych), tytuł doktora uzyskała w Akademii Finansów (praca nt. metod wypłat dla akcjonariuszy i ich wpływu na rynkową wycenę akcji). Autorka i współautorka licznych publikacji w zakresie makroekonomii, rynku kapitałowego i metod finansowania w energetyce.
dr Maria Kukurba

Absolwentka SGH. Pracę doktorską dotyczącą wykorzystania rachunkowości zarządczej przez polskie przedsiębiorstwa w okresie transformacji napisaną pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Kalisiaka, obroniła w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym SGH w 2002 roku. Zajmuje się problematyką zarządzania finansami przedsiębiorstwa oraz rachunkowością zarządczą.  

W latach 1998–2013 współpracowała z Thames Valley University z Londynu, Oxford Brooks University oraz Leeds Metropolitan University. Uczestniczyła w opracowaniu programów MBA akredytowanych przez AMBA z Londynu. Od wielu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne na uczelniach prywatnych i publicznych. Zajmuje się szkoleniami i konsultingiem w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Współpracuje z firmą konsultingową BGN Sollers Polska, która jest członkiem utworzonej w 2006 roku międzynarodowej sieci Begbies Global Network z siedzibą w Londynie, skupiającej głównie członków INSOL EUROPE – ekspertów z zakresu restrukturyzacji, upadłości i projektów inwestycyjnych oraz ich firmy. Aktualnie jest zatrudniona na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Produkcji.
wykladowca studia podyplomowe
Izabela J. Kulesza

Edukatorka budżetu domowego i Certyfikowana Trenerka Mentalna. Od 2019 roku prowadzi praktyczne warsztaty (online jak i stacjonarne) dotyczące zarządzania budżetem domowym w całej Polsce jak i poza jej granicami (m.in. dla Polonii w Brukseli czy Edynburgu). Autorka publikacji dotyczącej zarządzania budżetem domowym, którą przygotowała na zlecenie Gminy Miasta Gdańska w czerwcu 2023 r.  w ramach Tygodnia Bezpieczeństwa Ekonomicznego we współpracy Centrum Bezpieczeństwa Ekonomicznego i Wsparcia Osób Zadłużonych w Gdańsku.

Mentorka Fundacji Kobieta Niezależna Kamili Rowińskiej oraz Ekspertka Fundacji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką Olgi Kozierowskiej. Współpracowała m.in. z: HP, BANK POCZTOWY, BANK BPH, LSEG, RANDSTAD, HAYS, PROVIDENT, COSINUS, DORACO, TEATR SZEKSPIROWSKI W GDAŃSKU, HOTEL MERCURE, CENTRUM PRAW KOBIET W GDAŃSKU, FUNDACJA MAMO PRACUJ, FUNDACJA SHARE THE CARE, FUNDACJA SUKCESU PISANEGO SZMINKĄ (obecnie FUNDACJA WŁĄCZENI PLUS), FEMMERITUM czy PEKABEX. Czynna propagatorka Roku Edukacji Ekonomicznej i działań przeciwdziałających występowaniu przemocy ekonomicznej.
wykładowca studia podyplomowe
Maciej Kurzajewski

Założyciel projektu „into compliance” oferującego eksperckie i unikatowe doradztwo prawne w sferze rynku finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru rynku kapitałowego. Jest prawnikiem z ponad 20–letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w pracy w Komisji Nadzoru Finansowego (wcześniej – Komisja Papierów Wartościowych i Giełd).

Przez ponad 10 lat kierował departamentem całościowo zajmującym się nadzorem nad firmami inwestycyjnymi i infrastrukturą rynku kapitałowego. Uczestniczył jako jeden z liderów w pracach Cyfrowej Agendy Nadzoru UKNF. Był również pierwszym dyrektorem Departamentu Spraw Karnych odpowiedzialnego w KNF za ściganie nadużyć na rynku finansowym. Brał aktywny udział w projektowaniu i praktycznym wdrażaniu szeregu aktów regulujących prowadzenie działalności maklerskiej (m.in. implementacja systemu MiFID I, MIFID II, EMIR, ICSD). Redagował osobiście bądź współtworzył szereg stanowisk nadzorczych dotyczących usług maklerskich związanych ze stosowaniem regulacji MiFID oraz wdrażania nowych technologii na podstawie obowiązujących od lat przepisów, w tym stanowisko dotyczące funkcji compliance w firmie inwestycyjnej, zachęt, doradztwa inwestycyjnego, robodoradztwa i rozwiązań chmurowych. Reprezentował Urząd w pracach komitetów ESMA i IOSCO dotyczących pośredników na rynku kapitałowym. Członek Komisji Egzaminacyjnej dla Doradców Inwestycyjnych, Komisji Egzaminacyjnej do przygotowania i przeprowadzenia testu umiejętności oraz Komisji Egzaminacyjnej dla Agentów Firm Inwestycyjnych. Wykładowca na kilkudziesięciu kursach, konferencjach i seminariach związanych z prawem rynku kapitałowego, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki prowadzenia działalności maklerskiej. Współtwórca studiów podyplomowych poświęconych innowacyjności na rynku finansowym, a także wykładowca na dwóch innych studiach podyplomowych z zakresu prawa rynku kapitałowego. Prelegent na, organizowanych przez podmioty prywatne, uczelnie państwowe i organ nadzoru finansowego, kilkudziesięciu wykładach, konferencjach i seminariach dotyczących prawa rynku finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki rynków kapitałowych. Autor bądź współautor praktycznych publikacji poświęconych tematyce maklerskiej (m.in. „Usługi maklerskie” Wolters Kluwer; „Prawo rynku kapitałowego” C.H. Beck).
Piotr Majewski

CEO Find Funds

Michał Olszewski

Partner Movens Venture Capital

Adam Osiński

Adwokat, wspólnik w Kancelarii Adwokackiej Osiński sp.k. Absolwent Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Specjalizuje się w prawie cywilnym i gospodarczym, a w szczególności w zakresie: przekształcania i łączenia spółek prawa handlowego, obsługi emisji akcji, obsługi procesu wprowadzenia spółek do obrotu w alternatywnym systemie obrotu organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie (rynek NewConnect), likwidacji spółek prawa handlowego, wsparcia prawnego przy przejęciach spółek handlowych, obsługi prawnej procesu publicznego oferowania papierów wartościowych, prowadzenia działań z zakresu finansowania społecznościowego (crowdfunding). Był Prezesem Zarządu EBC Solicitors S.A i członkiem Rady Autoryzowanych Doradców rynku NewConnect. Współtwórca polskiego rynku finansowania społecznościowego (crowdfunding), pomysłodawcą i współwłaścicielem platformy FindFunds.pl.
Paweł Osiński

Mecenas, Kancelaria prawna Osiński sp.

Anna Pasternak-Widłaszewska

Absolwentka Wydziału Finansów i Statystyki Szkoły Głównej Handlowej (d. SGPiS) – specjalistka w zakresie finansów, ekonometrii i statystyki. Były pracownik Katedry Statystyki SGPiS. Od roku 1991 pracuje jako specjalista w zakresie analiz ekonomicznych i wycen przedsiębiorstw. Od roku 1997 jest doradcą podatkowym (nr wpisu na listę 00728). Specjalizuje się w udzielaniu porad i opinii podatkowych (przede wszystkim w zakresie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług), formułowaniu wniosków o interpretacje indywidualne prawa podatkowego, sporach z organami podatkowymi (na wszystkich poziomach postępowania administracyjnego i sądowego z NSA włącznie).

W latach 2008–2014 wykładowca prawa podatkowego na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Od 2012 r. wykładowca prawa podatkowego na Wydziale Biznesu Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Od 2017 r. wykładowca prawa podatkowego na podyplomowych studiach organizowanych przez SGH. Jest autorką i współautorką kilkudziesięciu analiz sytuacji ekonomiczno-finansowej i wycen wartości przedsiębiorstw.
Jagoda Prętnicka-Markiewicz

Account Director SEC Newgate CEE. Doświadczona ekspertka w dziedzinie PR, marketingu a także analizy mediów społecznościowych, posiadająca bogate doświadczenie zdobyte w czołowych agencjach reklamowych (180heartbeats + JUNG v MATT, Brand New Galaxy, People Group) oraz w obszarze public relations (SEC Newgate CEE, Headlines-Porter Novelli, Edelman). Przez sześć lat współtworzyła platformę SentiOne (Social Media Listening & Conversational AI Platform), gdzie specjalizowała się w analizie mediów społecznościowych oraz komunikacji online. Jest prelegentką czołowych konferencji marketingowych w Polsce, takich jak Infoshare, I <3 marketing, Golden Marketing Conference, inDigital czy Internet Beta.

Jest również współautorką licznych raportów, analiz i artykułów branżowych opartych na danych z mediów społecznościowych. W 2018 roku została laureatką w kategorii 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie według Magazynu Brief za stworzenie Social Index, algorytmu pozwalającego na oszacowanie popularności i zestawienie osób i firm na podstawie monitoringu internetu. Jej projekty komunikacyjne realizowane w Polsce i za granicą cieszą się uznaniem klientów i branży PR. Otrzymała nominacje do prestiżowych nagród, takich jak Cannes Lions 2023, The Indie Awards 2022, Ukrainian Creative Stories 2023, Golden Drum 2023 czy KTR 2022/2023.
Norbert Talarczyk

Ekspert ds. strategii sprzedaży w branży finansowej, praktyk biznesowy z ponad 25-letnim doświadczeniem. Menadżer wyższego szczebla na poziomie zarządu. Doświadczenie w sektorze usług finansowych i wiedza ekspercka w obszarze emerytalnym. Specjalista w zakresie budowania strategii sprzedaży.

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu ze specjalizacją „Inwestycje kapitałowe i strategie finansowe przedsiębiorstw” i Centrum Szkoleń Kadry Menadżerskiej „Gamma” w zakresie zarządzania zespołem, rozwoju pracownika, zarządzania zmianą czy doborem kadr, a także motywowania, planowania i przywództwa w biznesie. Doświadczenie zawodowe zdobywał głównie w branży finansowej, zarówno po stronie dystrybutora, jak i asset menadżera, pracując m.in. dla zagranicznych liderów z branży, takich jak Citibank, BlackRock i KBC Asset Management. Obecnie członek zarządu Q Value S.A, Value Invest.
dr Artur Trzebiński

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finanse. Adiunkt w Katedrze Bankowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Jego zainteresowania naukowe obejmują finanse, w szczególności zasady funkcjonowania funduszy inwestycyjnych i efekty decyzji podejmowanych przez zarządzających funduszami inwestycyjnymi. Drugim obszarem badawczym jest crowdfunding udziałowy, w tym czynniki sukcesu kampanii i motywacje inwestorów.

Ze względu na ponad 10–letnie doświadczenie pracy w bankowości z zainteresowaniem obserwuje, jak rozwijają się produkty finansowe, w tym usługi płatnicze oparte na nowoczesnych technologiach.
Paweł Wielądek

Wykładowca Uczelni Łazarskiego. Prowadzi zajęcia i warsztaty w zakresie budowania modeli biznesowych zgodnie z Business Model Canvas oraz strategii inwestowania na rynkach kapitałowych. Inwestor giełdowy (GPW, NASDAQ, Kontrakty terminowe CFD).

Redaktor naczelny portalu informacyjnego crowdreview.pl. Pomysłodawca i realizator projektów z sektora 3.0 oraz General Aviation. Laureat Hackathon 2021 organizowanego w ramach Smart City Innovation Ecosystem Festival przez CEZAMAT (Centrum Zaawansowanych Technologii i Materiałów).
Specjaliści Cobin Angels
wykladowca studia podyplomowe
Tomasz Laskowicz

Ekspert w zakresie współpracy start-upów z inwestorami indywidualnymi, w tym przede wszystkim aniołami biznesu. Zawodowo związany z COBIN Angels, największą siecią aniołów biznesu w Polsce, odpowiedzialny za rozwój międzynarodowego projektu 4NGELS, który łączy aniołów biznesu z Polski, Estonii, Finlandii i Słowenii z najlepszymi start-upami regionu Europy Środkowej i Wschodniej.

Współpracował z funduszem Venture Capital, wspierał liczne start-upy w strategii pozyskiwania kapitału od inwestorów indywidualnych. Naukowo związany z Uniwersytetem Gdańskim, gdzie prowadzi badania w zakresie łańcuchów dostaw i nowych rozwiązań w sektorze energetyki.
Specjaliści ZPF Związku Przedsiębiorstw Finansowych
Przemysław Perka

Adwokat, doradca restrukturyzacyjny, wspólnik w Kancelarii Adwokackiej Osiński sp.k. Absolwent Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie–Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych w zakresie Restrukturyzacji i likwidacji przedsiębiorstw na Uczelni Łazarskiego.

Specjalizuje się w prawie cywilnym i gospodarczym, w szczególności w zakresie: crowdfundingu, rynku obligacji, zabezpieczeń wierzytelności, regulacji rynku finansowego, prawie kontraktowym, prawie restrukturyzacyjnym i upadłościowym. Posiada doświadczenie we współtworzeniu dokumentów emisyjnych, obsłudze emitentów z rynku NewConnect, GPW oraz Catalyst. Reprezentuje klientów indywidualnych będących inwestorami i posiadaczami instrumentów finansowych na etapie negocjacji oraz sporów sądowych.
„ ”

Informacje techniczne

Zajęcia hybrydowe będą organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.

POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS

Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia.  Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone w zespole. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów. 

Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji. 

Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.

Rekrutacja

1. edycja Studiów Podyplomowych Finanse Alternatywne dla Start-upów i MŚP zostanie uruchomiona w roku akademickim 2025/2026.

Planowany termin rozpoczęcia zajęć 22 listopada 2025 r.

Rekrutacja zostanie rozpoczęta w kwietniu 2025 r.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia, 

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:

  • zdanie egzaminów cząstkowych,
  • zdanie egzaminu końcowego.

Harmonogram

Zajęcia odbywać się będą w formule hybrydowej:

  • w piątki (w każdym tygodniu) – w godz. 17.00–20.30 – zajęcia w formule online (w aplikacji MsTeams);
  • w soboty (co 2–ga sobota) – w godz. 9.50–17.00 – zajęcia w uczelni (z opcją online).

Terminy zajęć zostaną przesłane słuchaczom drogą elektroniczną.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:

  • I rata – płatna przy zapisie,<
  • II rata – płatna do 31.01.2026 r.

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć (w tym online). Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
mgr Elżbieta Włodyka
tel.: +48 22 564 74 48
tel.: +48 695 950 000
e-mail: elaw@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr Aneta Waszkiewicz
e-mail: awaszkie@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Finansów Międzynarodowych

  • Studia hybrydowe.
  • Zajęcia odbywają się w piątki (w każdym tygodniu) 17.00–20.30 i soboty (co 2–ga sobota) 9.50–17.00,
  • Opłata za całość studiów: 7500 zł (możliwe raty).
Aneta Waszkiewicz kierownik studiów podyplomowych SGH zdjęcie
Kierownik studiów

dr Aneta Waszkiewicz
e-mail: awaszkie@sgh.waw.pl

sekretarz studiów

mgr Elżbieta Włodyka
tel.: +48 22 564 74 48
tel.: +48 695 950 000
e-mail: elaw@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe